Cinema versus sèries, amb el Pep Prieto

8, 9 i 10 d’octubre de 2021Cinema versus sèries

Imparteix el curs:

Pep Prieto – (Girona, 1976) és un periodista, escriptor i crític de cinema català. Col·laborador habitual del Museu del Cinema de Girona, on coordina un cicle de cinefòrums i imparteix cursos de crítica, escriu regularment al Diari de Girona , La Llança i la revista SFX.[1] Parla de sèries de televisió a «El Món a RAC1» i al programa «Àrtic», de Barcelona Televisió i al Cafè d’idees a La 2. És autor de les novel·les La disfressa de l’indigent (finalista del premi Just Manuel Casero), Mala premsa, La teoria de l’imbècil i Els Llunàtics, i del llibre de contes Castells Humans.[2] El 2018 va publicar Carnada, on barreja política i zombies. Va escriure l’assaig sobre cinema i política “Poder absoluto”.[3] També és autor de la novel·la ‘’ El mal pare’’, de gènere negre. De la mateixa col·lecció de ‘’Poder absoluto’’, també ha publicat ‘’Al filo del mañana’’.

Inscripcions aquí

Programa del curs:

LES SÈRIES QUE ENS HAN CANVIAT LA VIDA

PRIMERA SESSIÓ:

  • D’on ve el fenomen de les sèries? Evolució de la història de la ficció televisiva des dels seus orígens fins a la seva consolidació com a model d’oci.
  • La germana pobra del cinema. Ara costa de creure, però hi va haver un temps que fer televisió era un desprestigi i un símptoma d’una carrera en declivi.
  • La irrupció del serial dramàtic. La coneguda com a “soap opera” va ser de les primeres amb saber aprofitar el fet que les sèries entressin directament a dins de les cases.
  • Les sèries que van venir per quedar-se. Repàs d’aquelles produccions que han aconseguit esdevenir clàssics i que van establir els fonaments del que ha vingut després.
  •  
  • De la sèrie procedimental al relat en expansió. La idea que una trama ocupi tota una temporada no és nova, i repassem els seus referents.

SEGONA SESSIÓ:

  • El canvi de paradigma. Sèries com “Los Soprano”, “The West Wing” o “Alias” demostren que alguna cosa està canviant, i molt, a la televisió moderna.
  • El factor “Lost”. La sèrie amb el final més controvertit és la que va canviar la nostra manera de veure televisió per sempre més.
  • L’aparició de les plataformes. La política dels grans operadors recorda la dels grans estudis cinematogràfics dels anys 30 i 40.
  • Hi ha més sèries que temps per veure-les? El fenomen de les series s’ha acabat convertint en un mirall de la nostra gestió del temps d’oci.
  • Pendents de l’algoritme. Repàs a les sèries cabdals de cada gènere en un moment de màxima oferta.